تقویت حافظه کوانتومی

یادسپاری سریع، یادگیری دائمی، یادآوری برق آسا

تقویت حافظه کوانتومی

یادسپاری سریع، یادگیری دائمی، یادآوری برق آسا

آلبوم جامع مهندسی حافظه کوثرپردازـ کامل ترین مرجع تقویت حافظه



مغز و ذهن و حافظه شما ماشینی است که برای استفاده صحیح آن باید دستورالعمل آن را در اختیار داشته باشید. باید بپذیریم که با روش های ابتدایی آموخته شده در ایام طفولیت و نوجوانی نمی توان از حافظه و ذهن کارآیی مورد انتظار قرن بیست و یک را داشت. فقط کافی است تکنیک های کلیدی استفاده صحیح از حافظه و ذهن خود را بلد باشید تکنیک های یادگیری اعداد و شماره ها و آدرس ها و فرمول ها و جملات و لیست ها و فهرست های طولانی به همراه تکنیک های یادگیری سریع لغات زبان های خارجی با سرعت فوق العاده بالا در کنار تکنیک های محاسبات سریع ذهنی مجموعه ای بی نظیر به نام آلبوم حافظه کوانتومی شرکت کوثر پرداز را تشکیل داده است. این مجموعه بی رقیب روی چهارعدد دی وی دی به قیمت فوق العاده بیست و پنج هزارتومان عرضه شده است. مجموعه ای حافظه کوانتومی در حقیقت ترکیب چهار آلبوم معروف تقویت حافظه مهندس کوثری، به همراه یادگیری زبان انگلیسی در ده روز به روش ام اس ام آی و آلبوم محاسبات ذهنی سریع مهندس کوثری است. با داشتن این مجموعه قدرت حافظه و یادگیری و یادسپاری و یادآوری شما در هر حوزه از زندگی چه تحصیلی ، چه شغلی و چه اجتماعی چند صد برابر می شود.

 



نحوه تهیه محصولات شرکت کوثرپرداز

------------------------

www.kowsarpardaz.com

سریع ترین روش سفارش و دریافت محصولات کوثرپرداز

انتقال وجه از طریق خود پرداز و به صورت کارت به کارت یا انتقال اینترنتی

و اعلام شماره ارجاع برگه انتقال به همراه نام محصول و نشانی دقیق پستی

به صورت پیامک به شماره موبایل

۰۹۳۳۷۸۵۷۵۴۳

است.

اگر به هر دلیلی امکان انتقال کارت به کارت و ارسال پیامک را ندارید می توانید اطلاعات واریز مبلغ را از طریق فکس یا نامه هم به اطلاع ما برسانید.

******

توجه:

خریداران تهرانی کافی است سفارش خود را تلفنی اعلام نمایند و درب منزل محصول را تحویل بگیرند و

مبلغ محصول به علاوه هزینه پیک را موقع تحویل بپردازند.

البته هزینه ارسال با پست پیشتاز برای خریداران تهرانی با شرکت است.

خریداران شهرستانی می توانند مبلغ را به یکی از حساب های کوثرپرداز منتقل یا واریز کنند و اطلاعات واریز یا انتقال را به همراه نام محصول درخواستی و نام ونشانی دقیق خود (همراه کد پستی) از طریق پیامک یا فکس یا ایمیل یا نامه به ما اطلاع دهند.

محصول درخواستی بلافاصله برایتان ارسال خواهد شد.

*****************

نحوه تهیه محصولات شرکت کوثرپرداز تلفن های تماس با روابط عمومی شرکت :

۰۲۱-۷۷۹۶۴۷۵۹

۰۲۱-۷۷۹۶۴۷۴۱

۰۲۱-۷۷۷۸۸۴۶۵-۸

شماره فکس دوم (۲۴ ساعته)شرکت: ۸۹۷۸۹۲۹۹-۰۲۱

شماره همراه صوتی و پیامکی ۲۴ ساعته شرکت با امکان پاسخگویی آن لاین: ۰۹۳۶۵۸۳۹۳۸۴

توجه: ما حتی در ایام تعطیل نیز از طریق شبکه پاسخگویی صوتی پیامکی در خدمت شما هستیم. کافی است پیام صوتی خود را بگذارید. در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

در تهران : عزیران تهرانی جهت دریافت محصول درب منزل می توانند به صورت سفارش تلفنی اقدام کنند. به این صورت که در تمام ایام هفته (حتی روزهای تعطیل ) با تلفن های دفتر توزیع ۷۷۰۵۴۲۷۹ و ۷۷۷۸۸۴۶۵ الی ۸ یا ۷۷۹۶۴۷۴۱ تماس بگیرند و محصول را درب منزل تحویل بگیرند و همانجا مبلغ محصول + هزینه پیک را به پیک شرکت تحویل دهند . ارسال با پست هزینه ندارد.

در شهرستانها : متقاضیان شهرستانی نیز می توانند مبلغ مربوط به هر محصول را به یکی از حساب های زیر واریز کنند و رسید بانک یا رسید دستگاه خودپرداز را همراه با نام محصول درخواستی و نشانی دقیق خود به تلفکس شرکت به شماره ۷۷۹۶۴۷۵۹-۰۲۱ فکس کنند یا به نشانی تهران ـ صندوق پستی ۴۷۸-۱۹۵۸۵ شرکت راز موفقیت پست نمایند. بلافاصله محصول درخواستی برایشان ارسال خواهد شد. در ضمن شماره فکس دوم (۲۴ ساعته ) شرکت نیز ۸۹۷۸۹۲۹۹-۰۲۱ می باشد.

شماره حساب واریز مبلغ هر محصول:

ـ حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۲۶۳۵۱۹۰۰۰۵ در وجه غلامعلی کوثری یا انتقال کارت به کارت از طریق دستگاه های خودپرداز های بانک ملی به شماره کارت

۶۰۳۷۹۹۷۱۱۱۰۰۲۰۸۶

ـ حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۳۰۹۷۵۵۳۸۸۰۰۷ در وجه غلامعلی کوثری یا انتقال کارت به کارت از طریق دستگاه های خودپرداز های بانک ملی به شماره کارت

۶۰۳۷۶۹۱۵۱۷۲۹۷۵۴۵

ـ حساب جام بانک ملت به شماره ۱۳۲۸۸۳۷۶۰۴ در وجه غلامعلی کوثری یا انتقال کارت به کارت از طریق دستگاه های خودپرداز های شبکه شتاب به شماره کارت

۶۱۰۴۳۳۷۹۲۲۱۸۳۷۰۰

***

عزیزانی که کارت سیبای بانک ملی را دارند می توانند از طریق اینترنت و وب سایت

https://epayment.bmi.ir/MoneyTransfer

در هر ساعت شبانه روز مبلغ مربوط به هر محصول را به کارت شماره

۶۰۳۷۹۹۷۱۱۱۰۰۲۰۸۶

در وجه آقای غلامعلی کوثری منتقل و اطلاعات مربوط به انتقال را به ایمیل

kowsarmail@gmail.com

همراه با نشانی پستی کامل خود و نام دقیق محصولات درخواست ارسال نمایند.برای تائید و هماهنگی بیشتر می توانید با تلفن های شرکت تماس بگیرید و درخواست خود را اطلاع دهید. در سریع ترین زمان ممکن محصول درخواستی به نشانی شما ارسال خواهد شد.

****

قدرت حافظه و سرعت محاسبه خود را صد برابر سازید! و بدرخشید!

ما چهار عمل اصلی را در کودکی و در دوره ابتدایی یاد گرفتیم. رادیکال و توان را در دوره راهنمایی وقتی نوجوان بودیم آموختیم. بعدها در دوره دبیرستان و دانشگاه و پس از فارغ التحصیلی با همان روش هایی که در کودکی و نوجوانی چهار عمل اصلی را یادگرفتیم محاسبات حرفه ای و روزانه خود را انجام دادیم.آیا هیچ وقت به این موضوع فکر کرده اید که همراه با بزرگتر شدنمان روش های محاسباتی خود را نیز به روز کنیم و از قواعد جدیدی که در سال های بالاتر مسلط شدیم برای ساده سازی و سرعت بخشی محاسبات اساسی استفاده کنیم؟

 ده درصد وقت اضافه در کنکور سراسری چقدر برایتان می ارزد. سی درصد چطور؟ اگر به شما بگوئیم حداقل پنجاه درصد بیشتر از حد عادی وقت اضافی خواهید آورد چه می گوئید؟ کافی است سرعت محاسبه خود را صد برابر کنید و همه را مبهوت توانایی های خود سازید!! چرا از این توانایی ها استفاده نمی کنید؟

سرعت محاسبات خود را هفت ساعته صدبرابر کنید.

با آلبوم تقویت حافظه کوانتومی کوثرپرداز شما می توانید قدرت محاسبات ذهنی خود را تا حد یک ماشین حساب افزایش دهید

جمع و تفریق و ضرب و تقسیم فوق العاده سریع ومحاسبه درصد و رادیکال فرجه یک و دو و حتی فرجه های بالاتر در کمتر از ده ثانیه و یافتن سریع مقدار عددی توابع مثلثاتی بدون هیچ ماشین حساب با دقتی اعجاب آور فقط بخشی از توانمندی هایی است که در آلبوم تقویت حافظه کوانتومی کوثرپرداز یاد خواهید گرفت.

قیمت آلبوم تقویت حافظه کوانتومی شامل چهار عدد دی وی دی فقط بیست و پنج هزارتومان است.

تهیه کننده این مجموعه مهندس فرامرز کوثری نویسنده داستان های شیوانا و خدامراد در مجله موفقیت و ارائه دهنده روش سوپرحافظه در یادگیری سریع فرمول های پیچیده و اعداد بزرگ به طور ماندگار می باشد.

آاز ماشین حساب هم سریع تر حساب کنید.دیگر سرجلسه امتحان داشتن یا نداشتن ماشین حساب برای شما مهم نیست. مغز شما از ماشین حساب هم سریع تر حساب خواهد کرد.

آیا می دانید قدرت محاسبه ذهنی سریع چقدر در پیشرفت امور زندگی و شغلی شما موثر است؟

همه اطرافیان و هم کلاسی ها و حتی استادان و معلم های شما از قدرت حافظه سریع شما حیرت خواهند کرد. شما سریع تر از همه جواب محاسبات پیچیده را ارائه می کنید و همه را مات و مبهوت خود می سازید.

در آلبوم ویدئویی فارسی حافظه کوانتومی کوثرپرداز ، روش ها به صورت اثباتی به شما عرضه می شوند یعنی استدلال ریاضی پشت هر قاعده برای شما تشریح می شود و در نتیجه با اتمام این مجموعه علاوه بر اینکه با صدها تکنیک جادویی محاسباتی آشنا می شوید ، قدرت خلق فرمول های جدید محاسبات ذهنی را نیز بدست می آورید و می توانید خودتان برای هر گروهی از اعداد فرمول های جدید خلق کنید.

بی جهت فریب حرکات نمایشی مغزهای ریاضی را نخورید. پشت سر همه تکنیک های محاسبه ذهنی سریع چند قاعده ساده و بسیار ابتدایی قرار دارد که با تسلط به این قواعد می توانید شما هم یک مغز ریاضی شوید.

محاسبه سریع توان های دو و سه ، تبدیل فوری کسرها به اعشاری در کمتر از پنج ثانیه ، یافتن فرمول بخش پذیری بر هر عدد دلخواه در کمتر از ده ثانیه، تبدیل فرمول های ریاضی پیچیده به جملات ادبی قابل یادسپاری ماندگار فقط بخشی از دانشی است که در بخش محاسبات سریع آلبوم حافظه کوانتومی کوثرپرداز می بینید.

http://2.bp.blogspot.com/_jm2iw6wRatc/Rj9bDN20u1I/AAAAAAAAAH4/VyeM9FknmZg/s320/b112PB_lg.jpg

قیمت آلبوم تقویت حافظه کوانتومی کوثرپرداز روی چهار عدد دی وی دی بیست و پنج هزارتومان است.


اگر نمی توانید فرمول های متعدد و تکراری و پیچیده درس های مختلف را حفظ کنید ، اصلا نگران نباشید. با تکنیک تبدیل فرمول به حرف و موضوعات غیر عددی کوثرپرداز شما می توانید به راحتی و از همه مهم تر برای همیشه سخت ترین فرمول ها را یکبار برای همیشه در ذهن خود جای دهید. مغز شما از این به بعد همان بانک فرمولی است که همیشه در جستجویش بودید.

انجام محاسبات پیچیده و وقت گیر روی کاغذ هنگام آزمون های تعیین کننده مانند کنکور سراسری و امتحانات مهم ، عاملی است که بیشترین وقت شما را می گیرد، بیشترین حجم چرک نویس های شما را مصرف می کند و از همه مهم تر شما را بسیار خسته می سازد. با روش های میانبر محاسبه ذهنی شما دیگر نیازی به حجم زیاد چرک نویس ندارید و دقت و سرعت محاسبات شما بسیار افزایش می یابد. خستگی کمتر و سرعت بیشتر و از همه مهم تر وقت باقیمانده بیشتر باعث می شود که در آزمون های بزرگ شما جهش های بزرگی نسبت به بقیه را تجربه کنید.

با تکنیکی بسیار ساده و با یک ضرب و جمع فوق العاده ابتدایی شما فقط با دانستن سینوس شش زاویه ثابت و مشخص ، برای همیشه بی نیاز از هر ماشین حسابی در کمتر از ده ثانیه سینوس و کسینوس و تانژانت و کتانژانت هر زاویه ای را با دقت یکصدم در اختیار داشته باشید. وقتی ماشین حسابی در دسترس شما نیست و وقتی با یک عدد گذاری ساده در یک معادله مثلثاتی می توانید خیلی سریع به جواب برسید ، دانستن این روش به منزله یک گنج گرانبهاست. فقط کافی است سینوس صفر ، پانزده ، سی ، چهل و پنج ، شصت، هفتاد و پنج و نود را بدانید.بقیه اش مثل آب خوردن است.


با داشتن حافظه قدرتمند و تمرکز بالا همه را مبهوت توانایی خود خواهید کرد!

 

قیمت آلبوم حافظه کوانتومی کوثرپرداز روی چهار عدد دی وی دی بیست و پنج هزارتومان است.

علاوه بر بخش آموزش تکنیک های محاسبه سریع ذهنی، در آلبوم جامع تقویت حافظه کوانتمی کوثرپرداز شما با تکنیک های یادسپاری سریع هر موضوع دلخواه ، و همچنین روش های یادگیری سریع زبان های خارجی به شیوه MSMI نیز آشنا می شوید. تمام آموزش ها به زبان فارسی و به صورت ویدئویی می باشد.

نظرتان راجع به شخصیتی با مشخصات زیر چیست؟

کسی که فقط با یک بار حضور در یک مهمانی تک تک افراد را باتمام مشخصات ظاهری و اسم و فامیل به خاطر می سپارد و در هر ملاقات دیگر بدون هیچ مشکلی آنها را به اسم صدا می زند

کسی که پیچیده ترین موضوعات علمی و فرمول های محض را به سرعت به ذهن می سپارد و با تکیه به حافظه فعال و غنی خود از بزرگترین آزمون های هوش سربلندبیرون می آید.

کسی که هر شماره و عددی ( شماره تلفن افراد ـ پلاک اتومبیل ـ شماره حساب ـ شماره سریال ها و ....) بلافاصله در ذهن خود بطور دائم ثبت میکند.

 قیمت آلبوم حافظه کوانتومی  کوثرپرداز روی چهار عدد دی وی دی بیست و پنج هزارتومان است.

کسی که در هر ساعت تا 150 لغت جدید هر زبان بیگانه ای را برای همیشه به خاطر میسپارد! این یعنی یادگیری یک زبان جدید در هر ماه!

کسی که بدون نیاز به روخوانی از روی کاغذ ، ساعتها به طور منطقی و معنی دار سخنرانی میکند و همگان را مبهوت توان رهگیری اعجاب آورحافظه خود در یادآوری سریع موضوعات می نماید.

شما هم مانند یک حرفه ای آنگونه که انتخاب کرده اید دنیا را می بینید و حس می کنید

ما در این مجموعه روش کسب این تواناییها را به شما آموزش می دهیم

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این آلبوم کافی است اینجا کلیک کنید

Hafezeh.blogsky.com

مجازترین و عالی ترین دوپینگ حافظه و ذهن برای مطالعه!

 چیزی به زمان آزمون باقی نمانده است و تنها چیزی که می تواند عقب ماندگی را جبران کند ، سرعت بخشیدن به جذب مطالب توسط مغز است.

 

*پیچیده ترین موضوعات علمی وفرمول های محض را به سرعت به ذهن بسپارید

و با تکیه به حافظه فعال و غنی خود از بزرگترین آزمون های هوش سربلندبیرون آئید.


با جدیدترین متد یادسپاری کوانتومی ده روزه زبان جدید بیاموزید!


 

با جدیدترین متد یادگیری زبان انگلیسی یا روش MSMI   هر زبانی را ده روزه صحبت کنید!!

 

                  شرکت موفقیت بر اساس روش MSMI یا Multi Sensory Mental Imagery این محصول بی نظیر و انحصاری که در ابتدا با حیرت زبان آموزان مواجه شد ، توانست در نمایشگاه کتاب سال جاری عنوان پرفروشترین محصول موفقیت را از آن خود سازد.و بر اساس شیوه اثبات شده و کاملا موثر یادگیری زبان  جدید به صورت شکل تعمیم یافته زبان  مادری و زبان های آشنای قبلی ، سلسله محصولاتی را را تحت عنوان یادگیری زبان  انگلیسی با سرعت دویست کلمه در روز ( یا انگلیسی ده روزه) به صورت آموزش ویدئویی فارسی و روی وی سی دی به بازار عرضه نموده است. این محصول بی نظیر و انحصاری که در ابتدا با حیرت زبان  آموزان مواجه شد ، توانست در نمایشگاه کتاب سال جاری عنوان پرفروشترین محصول موفقیت را از آن خود سازد. در حال حاضر سه آلبوم از این محصول وارد بازار شده است که عناوین و قیمت های آن به شرح زیر می باشد:
1) آلبوم اول یادگیری
زبان  انگلیسی با سرعت دویست کلمه در روز شامل شرح کامل روش و به کارگیری این روش برای حفظ سریع 1500 کلمه اساسی زبان  به صورت فیلم فارسی  همراه با تمرینات ویدئویی

 2) آلبوم دوم یادگیری انگلیسی  با سرعت دویست کلمه شامل تمرینات ویدئویی سری اسپشل انگلیش که عین دیالوگ ها به صورت نوشته های درشتنما روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود و سرعت گویش نیز پائین و به صورت شمرده و با لهجه کاملاامریکایی می باشد. با این مجموعه کارآیی خارق العاده روش 200 کلمه به صورت عملی به شما اثبات می گردد.

  3) آلبوم یادگیری IELTS و انگلیسی محاوره ای در بازار و تجارت که آموزش ها کاملا ویدئویی بوده و متن تک تک دیالوگ ها به صورت درشتنما روی صفحه تلویزیون دیده می شود. با این مجموعه شما از هر کلاس با این مجموعه شما از هر کلاس IELTS بی نیاز می شوید و توان مکالمه شما تا حد حرفه ای بالا می رود.

 

بخشی از فیلم آموزشی قابل مشاهده و دانلود در گوگل ویدئو

سوالاتی چند پیرامون روش MSMI و چگونگی یادگیری لغات زبان انگلیسی با سرعت دویست کلمه در روز!



سوال : در صورت امکان با مثالی این روش را بیشتر توضیح دهید.

جواب: وقتی کلمه ای از یک زبان  بیگانه را می شنویم ،املای آن به خاطرمان نمی آید. بلکه سعی می کنیم در انبار خاطرات خود به دنبال کلمه ای به زبان  محلی یا مادری خود پیدا کنیم که هم صدا با آوا و تلفظ آن کلمه خارجی باشد. برای مثال وقتی می شنوید "تمپل" اولین معنایی که در درونی ترین لایه های حافظه هر ایرانی زنده می شود ، کلمه تنبل است. اما تمپل تنبل نیست و در زبان انگلیسی به معنای معبد و عبادتگاه است. اینجاست که روش معجزه گر تجسم ذهنی چندحسگری شرکت موفقیت وارد میدان می شود و شما را با دنیایی از اعجاب در درون وجود شما روبرو می سازد. در این روش به شما تکنیکی آموزش داده می شود که به محض شنیدن لغت انگلیسی Temple یک فرد تنبل نشسته در وسط یک معبد مقابل چشمانتان ظاهر شود که شما را دعوت به ورود به معبد و انجام مراسمی خاص می کند. صحنه های آنقدر واقعی و ارتباطات و پیوندها آنقدر قوی است که محال است ارتباط بین تمپل و معبد هرگز از ذهن شما بیرون رود. به بیان ساده تر از این به بعد تمپل مانند یک لغت فارسی در ذهن شما جای می گیرد و بخشی از زبان  مادری شما می شود.

سرعت یادگیری و به خاطر سپاری با روش MSMI شرکت موفقیت فوق العاده بالا و در حد یک کلمه در سی ثانیه است! و مهم ترین امتیاز این روش نسبت به دیگر شیوه های یادگیری در ماندگاری و دوام خارق العاده و اعجاب آور آن و از همه مهم تر به یادآوری برق آسای کلماتی است که سالها پیش با این روش آموخته اید. به بیانی دیگر با این روش زبان  خارجی برای شما مانند زبان  مادری ملکه ذهنتان می شود و بلافاصله بعد از شنیدن هر کلام شما بلافاصله معنای آن را به طور زنده در مقابل چشم ذهن خود می بینید. بدون اینکه از روش های ترجمه به فارسی و یافتن معادل فارسی لغت کمک بگیرید.

روش MSMIبر اساس زبان  رمزی ارتباط نیمکره راست مغز با ضمیر ناخودآگاه و با حافظه بلند مدت شما استوار می باشد و با این روش بخش اعجاب آور و کل نگر و فوق العاده قدرتمند مغز شما ( یعنی نیمکره سمت راست) به کار گرفته می شود و شما با رشد تکان دهنده و حیرت انگیزی در توان یادگیری و یادسپاری و از همه مهم تر یادآوری سریع کلمات و وقایع و خاطرات و صحنه ها مواجه می شوید. با تکنیک های تربیت و تقویت حافظه مبتنی بر این روش ، در هر سن و سالی که باشید و با هر سطح سوادی می توانید قدرت حافظه خود را چند صد برابر سازید و نگاه تحسین آمیز همه را به سوی خود جلب نمائید.

سوال: آیا این روش معادل خارجی هم دارد؟

جواب: البته! این روش در حال حاضر جزو بهترین و موثرترین روش های یادگیری هر زبان  خارجی در آکادمی های آموزش زبان  پذیرفته شده است. یکی از بهترین سایت ها در اینخصوص برای یادگیری زبان  های اروپایی وب سایت زیر است:


http://www.200words-a-day.com/

است. کتابهای بی شماری نیز به زبان  های روسی ، چینی ، و اروپایی در خصوص این روش منتشر شده است. اما نکته اینجاست که فقط با ترجمه صرف مطالب این کتابها نمی توان این روش را برای فارسی زبان  ها قابل استفاده ساخت. در واقع این روش بر اساس یاددهی زبان  جدید بر اساس زبان مادری شکل گرفته است و بدیهی است که نویسنده روسی این روش را با استفاده از واژگان زبان  روسی به خوانندگان خود آموزش داده است.در زیر چند مثال عملی از این روش برداشته شده از سایتhttp://www.200words-a-day.com/ توضیح داده می شود.

 

مثالی از یادگیری زبان  ایتالیایی با روش MSMI برای انگلیسی زبان ها

 

ترجمه فارسی:

در زبان  اسپانیولی معادل کلمه "گفتن" می شود  dire که نزدیک ترین کلمه هم آوا با آن در انگلیسی عبارتDeer به معنای آهو و کلمه Dear به معنای عزیزم است. حال تجسم کنید یک آهو به مردی که می خواهد زبان  آهوها را یاد بگیرد می گوید من به تو خواهم گفت که به آهوها چه بگویی عزیزم!

 


 

 

dire=Italian verb for to say, to tell

... I'll tell you what to say to the DEER, DEARIE


 


 

Italian-for-say
 

*******


 

 

 

مثالی از یادگیری زبان اسپانیولی با روش MSMI برای انگلیسی زبان ها

 

 

ترجمه فارسی:

در زبان  اسپانیولی معادل کلمه "لذت بردن" می شود  disfrutar که نزدیک ترین کلمه هم آوا با آن در انگلیسی عبارتDIS FRUIT AAHHH است. حال تجسم کنید یک پسر جوان در زیر آفتاب دراز کشیده و کنارش یک سبد میوه تازه قرار دارد و او یکی از آنها را برمی دارد و گاز می زند و با لذت و کیف می گوید

 "I am going TO ENJOY DIS FRUIT AAHH!"

و این یعنی من قصد دارم از این میوه ها لذت ببرم آخ جون!

 

شرح انگلیسی :

 

The word in Spanish for 'to enjoy' is

disfrutar....

Sounds like DIS FRUIT AAHHH!

So just imagine a boy lying on a sunbed, and saying "I am going TO ENJOY DIS FRUIT AAHH!"

 

تصویر کمکی:

در زبان اسپانیولی معادل کلمه  

 

 

 

مثالی دیگر از یادگیری زبان اسپانیولی با روش MSMI برای انگلیسی زبان ها

 

ترجمه فارسی:

برای حفظ کردن کلماتی که از لحاظ آوایی شبیه تلفظ ما در زبان  اصلی مان است هم می توانیم از روش MSMI به خوبی استفاده کنیم. مثلا در زبان  اسپانیولی کلمه تلویزیون می شود la tele و ما تصور می کنیم که یک دختر کنار تلویزیون ایستاده و مادرش از او سوال می کند که تلویزیون چه نشان می دهد و دختر می گوید هیچی پرچم اسپانیا را نشان می دهد.

شرح انگلیسی :

Techniques for foreign words that sound similar to the English word!

We use the ‘official’ colours of the country in the scenario – black, yellow, red for German; red, white and blue for French; red, yellow and red for Spanish.

…or we have a flag in the country’s colours, based on a concept developed by Paul Daniels, as illustrated above.

So for example, the Spanish word for television is la tele

تصویر کمکی:

و ما تصور می کنیم که یک دختر کنار تلویزیون ایستاده و مادرش از او سوال می کند که تلویزیون چه نشان می دهد و دختر می گوید هیچی پرچم اسپانیا را نشان می دهد. 

 

مثالی دیگر از یادگیری زبان اسپانیولی با روش MSMI برای انگلیسی زبان ها

 

ترجمه فارسی:

در زبان  اسپانیولی به کلمه ماءالشعیر یا آبجو می گویند la cerveza که وقتی تلفظ می شود شبیه کلمه انگلیسی Serve Us a یعنی برای ما یک چیز را سرو کن معنا می دهد. از آنجا که این کلمه مونث است فرض می کنیم یک خانم از یک خدمتکار زن در رستوران می خواهد تا برایش یک آبجو سرو کند:"Serve us  a Beer"

شرح انگلیسی :

A handy word for travellers might be....

beer

la cerveza

which sounds like SERVE US A beer!

So we have a picture of a lady asking a barmaid (... both female characters for a feminine word)to ....

'SERVE US A' beer!
 

تصویر کمکی:

 

 از آنجا که این کلمه مونث است فرض می کنیم یک خانم از یک خدمتکار زن در رستوران می خواهد تا برایش یک آبجو سرو کند: 

مثالی دیگر از یادگیری زبان اسپانیولی با روش MSMI برای انگلیسی زبان ها

 

ترجمه فارسی:

در زبان  اسپانیولی به کلمه از میان یا از لابلای چیزی یعنی through  انگلیسی می گویند por. نزدیک ترین کلمه همصدا در انگلیسی برای آن کلمه pour است که به معنای ریختن است. حال تجسم کنید که یک مرد در حال ریختن (Pour) لیوان آبش از میان(Through) پنجره است. به همین سادگی و با همین تجسم به سبک MSMI یک کلمه اسپانیولی را یادگرفتید

شرح انگلیسی :

The Spanish word for through is . . .

por

So just imagine . . .

you see a man POUR his glass of water through the open window!

 

تصویر کمکی:

 

حال تجسم کنید که یک مرد در حال ریختن (Pour) لیوان آبش از میان(Through) پنجره است. به همین سادگی و با همین تجسم به سبک MSMI یک کلمه اسپانیولی را یادگرفتید 

 

مثالی دیگر از یادگیری زبان اسپانیولی با روش MSMI برای انگلیسی زبان ها

 

ترجمه فارسی:

در زبان اسپانیولی به کلاه ورزشی یعنی cap انگلیسی می گویند Gorra . که نزدیک ترین کلمه هم آوا با آن در انگلیسی Gore a است که Gore به انگلیسی می شود شاخ زدن و با شاخ چیزی را سوراخ کردن! حال فرض کنید یک دختر انگلیسی زبان  می خواهد اسپانیولی یاد بگیرد. او به روش MSMI تجسم می کند که کلاه ورزشی اش را برای اینکه اندازه سر بزش شود!!!   یک جفت سوراخ یا Gore می کند!( البته توجه کنید که در زبان فارسی از آواها و کلمات هم آوای معادل فارسی استفاده می شود!)

شرح انگلیسی :

The Spanish word for cap is ... gorra ...(Sounds like GORE A).

So imagine a girl has to GORE A couple of holes in her cap to fit it over her ANGORA goat's horns.

تصویر کمکی:

حال فرض کنید یک دختر انگلیسی زبان می خواهد اسپانیولی یاد بگیرد. او به روش MSMI تجسم می کند که کلاه ورزشی اش را برای اینکه اندازه سر بزش شود!!! یک جفت سوراخ یا Gore می کند!( البته توجه کنید که در زبان فارسی از آواها و کلمات هم آوای معادل فارسی استفاده می شود!) 

مثالی  از یادگیری آلمانی به روش MSMI برای انگلیسی زبانان در ده روز

شرح انگلیسی:

The German word for

wall

is

die Mauer

which sounds like MOWER!

ترجمه فارسی:

در زبان  آلمانی معادل کلمه   دیوار یا  WALL می شود Mauer که در زبان  انگلیسی کلمه Mower به معنای ماشین چمن زنی صدایی شبیه آن دارد. یعنی برای یک انگلیسی زبان  وقتی یک فرد آلمانی می گوید Mauer او بلافاصله به یاد ماشین چمن زنی می افتد در حالی که فرد آلمانی منظورش دیوار یا  Wall است. برای اینکه اینانگلیسی زبان  سریع و با سرعت دویست کلمه در روز به شیوه MSMI آلمانی یاد بگیرد کافی است در ذهن خود تجسم MSMI این صحنه را تجسم کند که خانمی با ماشین چمن زنی دیواری را خراب می کند! مانند شکل زیر:

در ذهن خود تجسم MSMI این صحنه را تجسم کند که خانمی با ماشین چمن زنی دیواری را خراب می کند! مانند شکل زیر:

 

 

 

مثالی دیگر از یادگیری آلمانی به روش MSMI برای انگلیسی زبانان در ده روز

ترجمه فارسی:

مثالی دیگر برای کارآیی روش MSMI در حفظ قواعد و گرامر پیچیده زبان  های خارجی را با کلمه خنثی das Mehl در زبان آلمانی که معنای آرد یا flour زبان انگلیسی را می دهد و کلمه ای خنثی هم هست. متاسفانه در زبان  آلمانی قاعده سفت و سختی برای تعریف اسامی خنثی وجود ندارد مثلا یک دختر کوچک در آلمانی می شود das Madchen که به جای اینکه کلمه ای مونث باشد کلمه ای خنثی است. برای همین ما در روش MSMI با خودمان توافق می کنیم که از این به بعد هر وقت خواستیم یک کلمه خنثی را تجسم کنیم و جان ببخشیم آن را به شکل یک حیوان در حال سیگار کشیدن یا قلیان کشیدن تصور می کنیم. بنابراین کلمه آرد یا flour در آلمانی که می شود das Mehl را که برای ما درزبان  انگلیسی از لحاظ آوایی مشابه کلمه نامه یا Mail تلقی می شود را به این شکل حفظ می کنیم که یک قاطر را تصور می کنیم که در حال کشیدن پیپ و آماده کردن شام است و و روی هندوانه یا Mel دارد آرد می پاشد و اطراف او هم نامه یا Mail وجود دارد.

ترجمه انگلیسی:

The Germans have a third gender - neuter. Unfortunately there is no hard and fast rule as to when or why a noun is neuter. For example a little girl - das Mädchen, is a neuter word, rather than feminine!

Our course uses a highly effective tool for German neuter, one that we developed ourselves, and it is the . . .

. . . smoking animal. . .

So for example the word for flour in German is . . .

das Mehl,

(that sounds like das MAIL).

Being a neuter word,

we have a mule smoking a pipe preparing a MEAL, and pouring flour over a MEL-on with some MAIL beside him.

تصویر کمکی:

یک قاطر را تصور می کنیم که در حال کشیدن پیپ و آماده کردن شام است و و روی هندوانه یا Mel دارد آرد می پاشد و اطراف او هم نامه یا Mail وجود دارد.  

 

مثالی دیگر از یادگیری فرانسوی به روش MSMI برای انگلیسی زبانان در ده روز

شرح انگلیسی:

OK!

is

d'accord!

which sounds like DA CORِD!

Well take a look at the cartoon and see for yourself!

ترجمه فارسی:

اوکی یا OK در زبان انگلیسی به زبان فرانسوی می شود:d'accord! که در زبان  انگلیسی صدایش شبیه Da Cord است که CORD معنای طناب یا نخ یا بند ناف هم می دهد. حال با روش MSMI تجسم کنید زنی زائو با رضایت به دکترش می گوید که اوکی (بسیار خوب) بند ناف (یا CORD) را قطع کنید!

حال با روش MSMI تجسم کنید زنی زائو با رضایت به دکترش می گوید که اوکی (بسیار خوب) بند ناف (یا CORD) را قطع کنید! 

مثالی دیگر از یادگیری فرانسوی به روش MSMI برای انگلیسی زبانان در ده روز

 

 

شرح انگلیسی:

Try another one. . .

horse

is le cheval

This sounds like SHOVEL so . . .

... we get you to imagine a Knight on a horse with a SHOVEL..

ترجمه فارسی:

یک لغت دیگر امتحان می کنیم. اسب یا horse در زبان  انگلیسی به فرانسوی می شود le cheval که صدایش شبیه صدای کلمه بیل در زبان  انگلیسی یعنی SHOVEL است. پس صحنه ای MSMI را تجسم و زنده نمایی می کنیم(پر از احساس های پنجگانه یعنی بودار و مزه دار و صدادار و تصویردار و احساس دار) و شوالیه ای را می بینیم که روی یک اسب یا horse نشسته و یک بیل یا Shovel در دست دارد. مانند شکل زیر:

شوالیه ای را می بینیم که روی یک اسب یا horse نشسته و یک بیل یا Shovel در دست دارد.  

مثالی دیگر از یادگیری آلمانی به روش MSMI برای انگلیسی زبانان در ده روز

شرح انگلیسی:

The word in German for the verb ‘to

hiss

is

fauchen

which sounds like FOWKEN.

So imagine a man hisses and spits out a FALCON.

ترجمه فارسی:

در زبان  آلمانی معادل کلمه هیس هیس کردن یا خر خر کردن یعنی hiss  انگلیسی می شود fauchen که صدایش برای انگلیسی زبان  ها چیزی شبیه FOWKEN می شود که به صدای فالکون یا FALCON یعنی شاهین یا قوش ( یک پرنده) نزدیک است. پس مردی را با شیوه MSMI تجسم کنید که خر خر  یا hiss می کند و بلافاصله یک شاهین یا FALCON از گلویش بیرون می پرد. مانند شکل زیر که البته تجسم MSMI ی ذهن شما باید خیلی واقعی تر و زنده تر و پر حس تر باشد:

پس مردی را با شیوه MSMI تجسم کنید که خر خر یا hiss می کند و بلافاصله یک شاهین یا FALCON از گلویش بیرون می پرد.  

 

همانطوری که مشاهده نمودید هر کسی در دنیا با هر زبان و ملیتی که دارد بر اساس زبان  مادری خود و آواهای آشنای زبان  هایی که می شناسد می تواند از این روش (MSMI) برای یادگیری هر زبان  استفاده کند.

 


 

برای مشاهده مثال های جالبی در خصوص یادگیری لغات زبان  های خارجی به کمک زبان  انگلیسی به ادامه مطلب توجه کنید.

 

ادامه مطلب ...

یادگیری سریع دویست کلمه انگلیسی در روز به روش MSMI - نگاهی سریع

جدیدترین روش تقویت حافظه قابل استفاده برای همه افراد و سنین شیوه جدیدی است به نام MSMI که مخفف Multi Sensory Mental Imagery است که در مراکز تحقیقاتی روسیه و آمریکا و فرانسه و چین بسیار روی آن کار می شود و در واقع مدارس خاصی که در آنها افراد فوق باهوش تربیت می شوند با این روش به شاگردان مطالب مختلف علمی و آموزشی را منتقل می کنند.

Mental Imagery یعنی تجسم ذهنی . اگرچه Imagery تصویر سازی ذهنی ترجمه شده ولی این ترجمه غلط است و بیشتر زنده نمایی و جاندهی و واقعی سازی صحنه های تخیلی در ذهن مد نظر است تا تولید یک تصویر (Picture) و بازی با آن.
Multi Sensory
هم یعنی در این تجسم تولید شده در درون تئاتر ذهن تمام حواس پنجگانه انسان دخیل باشند. یعنی صحنه ذهنی که ساخته می شود نور و صدا و بو و مزه داشته باشد و در عین حال صحنه های تولید شده درون ذهن قابل لمس و احساس باشند و وزن و سنگینی آنها قابل حس باشد.

تمام شیوه های موثر تقویت حافظه بر همین زنده نمایی درون ذهنی مفاهیم حفظ کردنی به صورت تمام حسی استوارند. برای مثال فرض کنید می خواهید یک لیست از یک تا ده را حفظ کنید . با روش MSMI شما کافی است به جای مفاهیم محض و مجرد عددی که قابل تجسم نیستند برای آنها معادلی حرفی در نظر بگیرید مثلا به شکل زیر:



1-ک

2-د

3-س

4-چ

5-پ

6-ش

7-ف

8-ت

9-ن

0-ر


و برای هرکدام از این معادل های حرفی یک موجود قابل تجسم در نظر بگیرید به صورت زیر:

1-ک ------------> کاج

2-د   <----------- دوچرخه

3-س ------------> سه پایه

4-چ ------------> چادر

5-پ------------> پنجه

6-ش------------> شیشه

7-ف------------> هفت تیر

8-ت------------> هشت پا

9-ن------------> نوشابه

0-ر------------> روح



حال فرض کنید باید یک لیست خاص را حفظ کنید. مثل لیست خرید و یا فهرستی از اسامی و یا....
برای مثال فرض کنید لیست یک لیست خرید به صورت زیر باشد:



1-خرید سوسیس

2-گونیا

3-پرتقال

4-سیب زمینی

5-نان بربری

6-آب معدنی

7-گردو

8- کفش

9- توپ


اینجاست که MSMI یا تجسم صحنه های ذهنی جاندار و مملو از همه حواس و کارگردانی این تئاتر ذهنی توسط خودمان و حضور فعال خودمان به عنوان هنرپیشه اصلی معجزه خود را نشان می دهد. دوباره به لیست و معادل های تجسم پذیر توافقی دقت کنید و به سناریوی زیر توجه نمائید:



1-ک-----------> کاج ------------> سوسیس


2-د----------> دوچرخه ------------> گونیا


3-س----------> سه پایه ------------> پرتقال


4-چ----------> چادر ------------> سیب زمینی


5-پ----------> پنجه ------------> نان بربری


6-ش----------> شیشه ------------> آب معدنی


7-ف----------> هفت تیر ------------> گردو


8-ت----------> هشت پا ------------> کفش


9-ن----------> نوشابه ------------> توپ

چشمان خود را ببندید و صحنه تئاتری واقعی و قابل لمس و چند حسی و .... زیر را مجسم کنید:



از خانه که بیرون می آئید چشمانتان به یک درخت کاج می افتاد که یک سوسیس خیلی بزرگ ( به بزرگی یک اتوبوس ) روی آن ایستاده و یک دوچرخه که چرخهای آن مثلثی ( گونیا) است نیز به درخت کاج تکیه داده شده است. به سمت دوچرخه می روید و دسته های آن را لمس می کنید و با چند بار رکاب زدن به دلیل مثلثی بودن چرخ ها خسته می شوید و چند متر آن طرف تر روی یک سه پایه می نشینید ،ولی بلافاصله از جابرمی خیزید و متوجه می شوید که روی سه پایه یک پرتقال بوده که با نشستن شما له شده و آب پرتقال شلوار شما را خیس کرده. سرمای آب پرتقال را روی پاهای خود حس می کنید و می خواهید به خانه برگردید که می بینید مادربزرگتان چادر به سر از سر کوچه ظاهر می شود و در حالی که یک سیب زمینی بزرگ را در دست دارد ازشما می خواهد آن را درب منزل برسانید و................
این داستان همینطور می تواند ادامه پیدا کند که مطمئنا ذهن خلاق شما در ایجاد صحنه ها کاملا آزاد است و می توانید اسب تخیل خود را به هر سمتی که بخواهید بتازانید .

نتیجه این تمرین این می شود که شما نه تنها لیست را حفظ می کنید بلکه می توانید به طور برعکس سریعا لیست را بازگو کنید و حتی یک درمیان دقیقا بگوئید لیست چه می خواسته است. یعنی به محض اینکه کسی پرسید قلم سوم لیست چه می شود شما می گوئید سه می شود س یعنی سه پایه یعنی پرتقال!

البته این معرفی بسیار ساده روش MSMI بود و این روش آنقدر در جهان حرفه ای و تخصصی شده که توسط آن حتی افراد دارای کند ذهنی شدید در کمتر از دوماه قادر می شوند ازافراد هوشمند و قوی الحافظه جامعه نیز جلو بزنند.

کاربرد این روش برای حفظ سریع لغات و یادگیری سریع زبان های خارجی به زبان های اسپانیولی و آلمانی و فرانسه و زبانهای دیگر می توانید در آدرس زیر پیدا کنید:


سیستم MSMI بسیار کارآمد است چون اولا حافظه کوتاه مدت رو به حافظه بلند مدت گره میزند، ثانیا دیگر حواس رو برای بخاطر سپاری درگیر میکند که هم به یادگیری کمک میکند و هم یادگیری رو مفرح می سازد.

یکی از کاربردهای جذاب این روش در یادگیری زبان انگلیسی است. در روش یادگیری زبان به کمک MSMI شیوه کلی کار این است که مطلب جدید را با قلاب کردن به مطالبی که از قبل می دانیم به حافظه دراز مدت خود می سپاریم.

حتما خیلی مواقع پیش آمده که وقتی سوالی از شما پرسیده می شود می گوئید جواب نوک زبانم است و یا اولش را بگو تا من بقیه اش را بگویم.

برای مثال کلمه bride در زبان انگلیسی به معنای عروس است. فرض کنید شما معنای این کلمه را نمی دانید اما با کلمه bridge به معنای پل در زبان انگلیسی آشنا هستید. حال برای یادسپاری کلمه bride فرض آن را به کلمه bridge قلاب کنید. برای این کار عروس خانمی را تصور کنید که روی یک پل ایستاده است. البته از آنجا که ذهن نسبت به صحنه های عجیب و غریب و غلو شده و متحرک و خنده دار بهتر واکنش نشان می دهد فرض کنید که این عروس خیلی چاق و فربه است و روی پلی معلق در حال تلو تلو خوردن است  و هر لحظه ممکن است از روی پل سقوط کند.

پس من عروسم رو عروسی فربه روی پل معلق در حال تلوتلو خوردن می بینم.  می بینید به همین سادگی یک قلاب یا چنکگ ذهنی درست کرده ایت که کلمه جدید یعنی bride را به کلمه قبلی یعنی bridge وصل کرده است. انگار کسی اولش را به شما گفته و شما بلافاصله بقیه اش را به خاطر می آورید. حال اگر بخواهید کلمه groom یعنی داما را به خاطر بسپارید کافی است داماد لاغر مردنی ای را تصور کنید که برای کمک به عروس تپل در حال سقوط روی پل معلق لرزان می رود و دو تایی از آن بالا روی خاک زیر پل می افتند و گرمبی صدا می کنند. Bride که گرومب خورد زمین شد bridegroom

 

برای مشاهده کلیپی ویدئویی فارسی از شرکت کوثرپرداز در مورد این روش به لینک زیر مراجعه کنید:

http://video.google.com/videoplay?docid=3382328749766682011

 

http://willvideoforfood.com/wp-content/uploads/2010/05/mnemonic-ten.jpg

 

با روش های میانبر محاسبات سریع ذهنی قدرت ذهن خود را صدبرابرکنید

بخشی از آموزش ویدئویی فارسی مجموعه تقویت حافظه کوانتومی کوثرپرداز ، آموزش تکنیک های میان بر محاسبات سریع ذهنی است. تکنیک هایی که اگر به آنها مسلط شوید می توانید بخش زیادی از محاسبات آزمون ها و امتحان ها و همچنین حساب و کتاب های روزانه زندگی خود را با سرعتی باورنکردنی ،به صورت ذهنی و بدون نیاز به ماشین حساب و چرتکه و ابزارهای کمکی انجام دهید. با این قدرت اعجاب آور شما در همه جا کلاس و مدرسه و بازار ، اطرافیان خود را به حیرت خواهید انداخت و از همه مهم تر قدرت ذهن خود را به جای هدر دادن روی انجام محاسبات وقت گیر ، روی موضوعات کلیدی تر متمرکز خواهید نمود. در اینجا بخشی از این محاسبات میانبر را با هم مرور می کنیم. بقیه این محاسبات را می توانید در ادامه مطلب همین پست دنبال کنید.


******

ترفند هایی ساده برای محاسبات سریع ذهنی

 

راه حل ضرب ذهنی اعداد دورقمی زیر ۲۰ کشف شد

با این ترفند ، قادر خواهید بود هر دو عددی ، از 11 تا 19 را بدون استفاده از ماشین حساب، بسرعت در ذهن خود ضرب کنید. ( البته با فرض اینکه جدول ضرب رو خوب بلد باشید ) در این جا به طور مثال 16 × 19 را آزمایش می کنیم.


عملیات : عدد بزرگتر را با یکان عدد کوچکتر جمع کنید . ( یعنی 25 = 6 + 19 ) و در جلوی حاصلجمع صفری قرار دهید (250 ) . سپس یکان دو عد را در هم ضرب کنید و با عدد قبلی جمع کنید . ( یعنی 54 = 6 × 9 و 304 = 54 + 250 ) جواب ما 304 است.

اگر این عمل را چند بار تکرار کنید به راحتی و در دو سه ثانیه می تونید ضرب های دورقمی زیر 20 رو حل کنید.



یه روش دیگه هم هست ... یکان ها رو با هم جمع کنید و ضربدر 10 کنید و با ضرب یکان ها جمع کنید و در نهایت بعلاوه ی 100 کنید !!

اینطوری برای اعداد بین 20 و 30 یا بین 30 و 40 یا .... هم میشه تعمیم داد !
مثلا برای 20 تا 30 ... یکان ها را با هم جمع کنید و ضربدر 20 کنید و با ضرب یکان ها جمع کنید و در نهایت بعلاوه ی 400 کنید ! (البته ضربدر 20 کردن یکم سخت تر میشه .. مخصوصا بیشتر از 30 ها ... )

 

 

گاهی اوقات اگر دقت کنید که چه انجام می دهید، الگوریتم های ضربی میانبر های ضربی زیبایی را به شما معرفی می کنند.

 

از شما می خواهیم که ضرب های مختلفی را با اعداد 21 و 31 و 41 و 51 و ... انجام دهید. بااین کار شما به زودی به سمت ِ میانبر های زیبای ضربی روان خواهید شد.

 

چگونگی ضرب کردن با بیست و یک : عدد اصلی را دو برابر کنید و حاصل را در 10 ضرب کنید . سرانجام عدد اصلی را به آن بیافزایید.


چگونگی ضرب کردن با سی و یک :عدد اصلی را سه برابر کنید و حاصل را در 10 ضرب کنید . سرانجام عدد اصلی را به آن بیافزایید


چگونگی ضرب کردن با  :چهل و یک  عدد اصلی را چهار برابر کنید و حاصل را در 10 ضرب کنید . سرانجام عدد اصلی را به آن بیافزایید.

 

جمع کردن دو عدد از چپ به راست خیلی سریع تر صورت می گیرد. به جمع زیر دقت کنید:

 






این هم نحوه جمع کردن از چپ به راست برای اعداد سه رقمی :








برای تفریق دو عدد هم می توان از شیوه تفریق چپ به راست استفاده کرد:








با استفاده از مکمل اعداد می توان تفریق ذهنی اعداد سنگین تر را نیز سریع انجام داد. به تفریق زیر دقت کنید. در آن از مکمل اعداد استفاده شده است.







از شیوه جادویی محاسبه چپ به راست که دقیقا خلاف روش محاسبه راست به چپی است که در دوره دبستان به ما یاد داده اند می توانیم جمع و تفریق های سنگین را نیز به راحتی با روش ذهنی حساب کنیم:





برای ضرب دو عدد نیز می توان از شیوه محاسبه چپ به راست استفاده کرد.





ویا







و یا برای ضرب دو عدد 88×97:


تکنیکی ساده برای توان دو رساندن اعداد دو رقمی - رقم یکان را از عدد مذکور جمع و تفریق می کنیم و بعد دو عدد حاصل را در هم ضرب و با توان دو رقم یکان مربوطه جمع می کنیم. در زیر برای عدد سیزده به توان دو این کار را انجام داده ایم:








برای توان دو رساندن اعداد دو رقمی دیگر مانند 43 و 52 به شکل زیر عمل می کنیم:


http://www.sasked.gov.sk.ca/docs/rubrics/math/gr8/images/mental01.gif









برای رسیدن به فرمول محاسبه از اتحاد ساده زیر استفاده کردیم:

.













بنابراین با کمک فرمول فوق می توانیم به راحتی توان دو هر عدد دو رقمی دلخواه را به صورت ذهنی و سریع حساب کنیم. کافی است طبق مراحل زیر عمل کنیم:





مثال های دیگر در ادامه مطلب آورده شده است.

ادامه مطلب ...